Maagtorsie, maar Mozart lijkt te overleven!

Vragen of opmerkingen ivm. de gezondheid van de St. Bernard

Maagtorsie, maar Mozart lijkt te overleven!

Berichtdoor Mozart » 22 dec 2015 11:37

Gisteravond heeft onze Sint Bernard Mozart een maagkanteling gehad. De nachtmerrie van iedere Sint bezitter natuurlijk. En dat terwijl hij vorig jaar een halve kanteling overleefde en we meteen daarna zijn maag hebben vast laten zetten....Enfin, aangekomen in de kliniek was hij al in shock en intuberen lukte niet. Door de shock waren zijn vaten vernauwd en lukte het slecht om een infuus te zetten. Gelukkig lukte het met een kant van z'n poot wel. Daarna is ie linea reacta naar de OK gegaan waar ze 'm in meer dan 2 uur succesvol hebben geopereerd. Hij is er dus nog! (wel z'n milt verwijderd). Nu wachten we deze ochtend op een update hoe hij de nacht heeft overleefd, hoe hij uit de narcose is gekomen en vooral of er verdere schade is aan hart, nieren en andere organen. We zijn er dus nog niet. Maar, ik ben er dankbaar voor dat hij er nog is en nu proberen we stapje voor stapje te denken en te hopen.

Mijn vraag is: zijn er andere Sint bezitters waarbij een torsie succesvol is overleefd en dan vooral benieuwd hoe het de eerste dagen daarna is gegaan. Waar moeten we rekening mee houden? Wat wel en niet doen? Hoe verliep het herstel? Ik hoop vanzelfsprekend op succesverhalen, heb een beetje hoop nodig in deze dagen, maar wees ook realistisch daar hebben we het meeste aan!

Update:
Inmiddels is hij ontwaakt uit de narcose, van de hartbewaking af en lijkt zelfs weer willen te gaan staan. Ze gaan verder allerlei tests doen om te zien hoe ie er uit komt en wat mogelijke, andere schade is. Maar ik ben hoopvol!
Mozart (Castello Bello's All Star Lukai), V Kings Mill Lukai,, langharig, reu, geb.datum: 3-4-2008. Overleden : 23-7-2017

Afbeelding
Mozart
Slungelige Puber
Slungelige Puber

Re: Maagtorsie, maar Mozart lijkt te overleven!

Berichtdoor mennonl » 19 jan 2016 13:10

wat een verhaal!

hoe gaat het nu met mozart?
Afbeelding
mennonl
Forum eigenaar

Keer terug naar Medische mand