Bobby ,reu van 4 jaar ,waaks GEPLAATST

In deze mand kunt u alle sintjes die via het forum een gouden mandje hebben gevonden terugvinden.

Bobby ,reu van 4 jaar ,waaks GEPLAATST

Berichtdoor Hilje » 24 sep 2013 19:48

Het Sint Bernardforum heeft de volgende mail binnengekregen met de oproep voor Bobby.

Voor Bobby wordt een plek gezocht waar hij de ruimte heeft buiten waar hij mag waken
en waar geen kleine kinderen komen zonder toezicht.

Heeft u interesse voor Bobby of kent u iemand die dat heeft ,kunt u mailen naar zijn eigenaren ,fam. Berghorst
e-mail : jeanetberghorst27@msn.com

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Dag,

Wij hebben een Sint Bernard en hij heet Bobby,
hij heeft geen stamboom, wel een Europees paspoort.
Fokker is Dhr. Moes uit Hardenberg, hij heeft geen chip.
Al zijn inentingen netjes gehad, moet in oktober weer 1.
Hij is 19-04-2009 geboren, het is een reu.
Wij hebben hem zelf gekocht toen hij 4.5 maand oud was, hij zat op een flat,
had geen ruimte om zijn behoefte te doen, of normaal te bewegen.
Ik heb een cursus met hem gedaan, dat ging aardig.
Hij is een lieve grote beer, erg onstuimig, en heel erg waaks , te waaks en beschermend op ons.
Hij kan mee in de auto, en met onze kat samen gaat het goed.
Commando zit/af/lig kan hij, maar luistert niet altijd, wel naar mijn man.
Hij is bij ons daags buiten in een wei, en slaapt s'nachts in de bench.

Sinds een half jaar:
Hij begon erg te blaffen, van alles uitgeprobeerd, snuitje met de waterslang, hij trekt zich nergens wat van aan.
17-07-2013 chemisch laten castreren voor een half jaar, kijken of hij rustiger wordt, maar helpt weinig.
Toen mocht hij los op het erf, hij stopte met blaffen , maar accepteert niet dat iemand door de poort komt, die hij niet kent.
Wij hebben een eigen bedrijf waar veel onbekende mensen komen.
Hij wou een man bijten, ik stond er als enige bij, en schrok enorm, het ging allemaal net goed.
Sindsdien heb ik angst om hem te straffen, helemaal als hij fel reageert, dan ken ik hem niet terug.
Met kinderen reageert hij erg fel, vooral als ze klein zijn.
Wij hebben zelf een zoon van 11 en dochter van 9 dat gaat prima, maar bij andere kinderen durf ik hem niet te laten.
We hebben er goed over nagedacht en willen toch proberen een ander thuis voor hem te vinden, ik kan de hond niet aan,
mijn man is erg druk met de zaak, Bobby verdiend mensen die met hem aan de gang gaan, hij is erg dominant,
Ook met andere honden , in de meivakantie is mijn moeder in ons huis geweest oppassen op Bobby, ze hebben zelf een Labrador,
elk jaar ging het goed, en in deze vakantie heeft Bobby hem gebeten, uit niks zoals ik begrijp, wij waren er niet bij,ik weet het dus niet.
Ik zelf heb geen vertrouwen meer in Bobby, en hoop dat ik iemand kan vinden die hem goed de baas kan,en dat diegene er nog veel plezier van beleefd.
Vriendelijke Groeten Fam Berghorst
Hilje
Moderator

Keer terug naar Geplaatste Sintjesmand