EXTREEM verharen..

Vragen of opmerkingen ivm. de voeding of verzorging van de Sint Bernard

EXTREEM verharen..

Berichtdoor har en kim » 14 okt 2012 15:17

Hai allemaal,

Ik weet dat er al vaker het een en ander gezegd is over verharen..maar toch hoop ik dat er iemand is met de gouden tip!

Vanaf jongs af aan verhaart Dimple extreem veel! Als hij alleen al op staat, langsloopt, zijn kop beweegt... je ziet de haren van hem af springen.
Het zit echt overal..op de meubels, in de kasten, op het aanrecht..alles zit onder. Ik moet twee keer per dag stofzuigen anders zou ik nog spontaan astma krijgen. En dan nog, ligt alles binnen 10 minuten weer onder, ondanks dat hij niet op de bank mag, of naar boven mag.
Het is ook niet zo dat hij gewoon 2x per jaar in de rui is, hij is al twee jaar lang, elke dag, van vroeg tot laat extreem aan het verharen.
Mijn hele tuin ligt onder. Ik kan in de zomer geen eens buiten eten omdat de haren om je hoofd waaien..(en dat na elke dag vegen).
We zijn echt wanhopig aan het worden. En zeker nu in april ons eerste kindje geboren gaat worden. Ons kindje kan geen eens lekker op de grond spelen omdat het gewoon zeer ongezond is.
Ik hoop dat er iemand nog een goede tip heeft. Of een bepaalde voeding heeft waardoor het verharen kan afnemen, vitamines..noem het en ik haal het!
(Dimple borstel ik om de dag en hij gaat twee keer per jaatr naar de trimsalon)

Alvast bedankt,
groet Kim
har en kim
Slungelige Puber
Slungelige Puber

Re: EXTREEM verharen..

Berichtdoor Gibbs » 14 okt 2012 15:36

Onze Gibbs heeft het één jaar gehad dat het ook zo extreem was. Ik heb toen poeder via Yvonne (Borgerbos) besteld. Daarna nooit meer zo erg geweest, nu gewoon twee maal per jaar ruien. Je zou Yvonne even een pb'tje kunnen maken voor het product, werkt super!
Afbeelding
Gibbs
Slungelige Puber
Slungelige Puber

Berichtdoor adrie » 14 okt 2012 16:19

Heb je ook geprobeert onder liggende vacht los te krijgen, maar je gaat al 2x per jaar naar trimsalon voor je sint. Dan zou het al goed moeten zitten.
Dus eventueel Yvonne vragen om juiste middel.

Groetjes adrie
Motto: Dieren hebben recht op een leven.
* Zonder angst en ellende
*Zonder pijn, trauma en ziekte
* Zonder honger en dorst
* Met vrijheid om hun normale gedrag te vertonen
Afbeelding
adrie
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor Josepha » 15 okt 2012 14:46

Het ligt er ook aan of je sint buiten of binnen leeft.
Een hond die buiten leeft, verhaart over het algemeen 2 keer per jaar.
Als ze binnen leven is dat het ganse jaar door.
Wij geven zeewier en dat helpt om hun vacht in conditie te houden en ze minder gaan ruiven.
De Sint een trouwe vriend
http://www.everyoneweb.be/bigdevils/
Afbeelding
Josepha
Moderator

Berichtdoor indy » 22 okt 2012 20:04

mastiffs kunnen er ook wat van je ziet de haren echt zweven in het licht; wij geven altijd tegen de tijd dat het verhaartijd is wat schapevet door hun voer, visolie wilt ook helpen; je moet de honden dan wel iets beter en vaker borstelen cq kammen want de haren komen langzamer los
indy
Slungelige Puber
Slungelige Puber

Keer terug naar Voedings- of Verzorgingsmand