De omgekeerde wereld

Ervaringen of vragen ivm. het gedrag of opvoeding van de St. Bernard

De omgekeerde wereld

Berichtdoor rick » 14 mei 2015 19:49

Zoals het onderwerp al zegt hebben wij met onze sint een omgekeerd gedrag. Onze sint van 3 jaar wil niet met andere honden spelen. Als een hond hoe klein of groot ook wil spelen of naar haar toekomt draait ze zich om of loopt hard weg, geen punt zal je zeggen.. echter vandaag voor de zoveelste keer, worden andere honden daar zo argressief van, dat ze haar grijpen, ze gaat dan op haar rug liggen, piepen maar doet ook helemaal niks terug. (Ik heb haar ook nog nooit horen grommen of een lip zien optrekken, terwijl ik me al kan doodschamen als ze met een grote boog om de kleintjes honden loopt of op haar rug gaat liggen).

Dit overkomt me bijna wekelijks, en als ik een hond zie in het park, dan loop ik al liever om. Het vreemde is, dat de honden waardoor ze wordt aangevallen vaak ook nog eens de liefste honden zijn. Heeft iemand dit mogelijk ook eens gehad?
rick
Snoezig pupje
Snoezig pupje

Re: De omgekeerde wereld

Berichtdoor Karin » 23 jun 2015 10:59

Dat is de onzekerheid Rick. dat zenuwachtige gedrag dat ze dan vertoond maakt dat andere honden haar niet kunnen pijlen. Heb je haar al van pup af aan ? Misschien is het een idee om eens te gaan kijken op een hondenschool voor een cursus die maakt dat ze wat meer interactie krijgt met honden in een gecontroleerde omgeving.

Ik weet niet waar je woond, maar je zou via dit forum of facebook oid contact op kunnen nemen met Adrie, hij zit in cuijk. hij heeft veel ervaring met gedragskunde bij honden.

succes. gr Karin
Groetjes Karin
Afbeelding
Karin
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor Annemarie » 27 jun 2015 08:12

Ja ADRIE die kan je goed helpen.
Hij heeft al velen geholpen.
Groeten Anne Marie

Met een Sint Bernard aan je zij
is geen enkele weg te lang!

Afbeelding
Annemarie
Bergbeklimmer
Bergbeklimmer

Berichtdoor rick » 27 jun 2015 09:48

Ik denk dat je zo inderdaad wel haar gedrag kan omschrijven, de onzekerheid. Ik heb haar inderdaad al vanaf pup. Ze is naar drie cursussen geweest, de laatste cursus was zelfs een behendigheids cursus. De reden was toen meer om met zoveel mogelijk dingen in aanraking te komen. Door de hoepel gaan vond ze best leuk, over een hekje springen (van zon 10 cm hoog) vond ze ook leuk, slalom ging goed, en dat allemaal met een sint bernard ;-). BEHALVE toen ook al de tunnel. Elke hond vond het prachtig en leuk om te doen, maar zij niet. Ik ben zelfs in de tunnel gaan liggen, maar hielp ook niet.

Ik ben als pup overal met haar geweest, winkelcentrum, tuincentrum, naar treinen wezen kijken, in de auto, naar het park, maar is altijd een beetje schrikachtig gebleven.

Ze is naar alles en iedereen vriendelijk, en mensen en kinderen zijn ook dol op haar. De vriendelijke uitstraling die ze heeft, is ook niemand bang voor haar. Ze is zelfs met een tweede sint bernard opgegroeid. Deze had ik al, soms heb ik wel eens gedacht dat deze het aanvoelde, daar deze heel beschermend naar haar was. Als er een hond in de buurt kwam begon deze al te blaffen, ook al was dat altijd met een kwispelende staart. Toen zij er nog niet was, blafte ze nooit. Deze is helaas 1,5 jaar geleden overleden.

Er zijn een paar honden waar ze een beetje mee speelt, maar die zijn op 1 hand te tellen, en dan houd je nog vingers over ook.

Gisteren was het ook weer raak. Een poedel!!!! wilde op haar gaan rijden. Irritant geval was dat dus. Dan gaat ze eerst op haar rug liggen, werkt niet, dan probeert ze weglopen, maar poedel bleef erachter aan gaan. En uiteindelijk gaat ze zitten piepen. Geen enkele snauw naar die poedel, of lip optrekken, terwijl ze toch een keer of vijf groter was.

Wij wonen in Zoetermeer, dus Cuijk helaas wel heel ver weg, maar als Adrie het mogelijk kan oplossen heb ik er veel voor over.
rick
Snoezig pupje
Snoezig pupje

Keer terug naar Gedrags- en Opvoedingsmand